هتل اسپادانا اصفهان

عکس هتل اسپادانا اصفهان 45381

هنر معماری در ایران، وامدار معماری شهر اصفهان است و این هنر در طراحی هتل اسپادانا با چشم اندازی زیبا از سی و سه پل رنگ و بویی خاص یافته است.
این هتل در مجاورت زاینده رود زیبا، بوستان فرحبخش آیینه خانه و سی و سه پل با عظمت، قریب به ۲۰ سال قبل فعالیت خود را آغاز نموده. این هتل با بهره برداری از موقعیتی ویژه از لحاظ جغرافیایی، شامل ۴ طبقه و ۳۲ باب اتاق، آماده ارائه خدمات به مهمانان عزیز می باشد.
این هتل مهارت های معماری مدرینه و ظرافت های سنت را به کار گرفته تا همگام با علم نوین هتلداری بر میزبانی خود رنگ حقیقت بخشد.



تاريخ : دو شنبه 27 شهريور 1396 | 21:42 | نویسنده : Kusadasi-tour |

پارک گفتگو (بوستان گفتگو)

 

یکی از پارک های بزرگ شهر که در واقع می توان آن را نمایشگاه دایمی گل و گیاه دانست . در این پارک برنامه های مختلفی در طول سال برگزار میشه از نمایش گل و گیاه گرفته تا جشن اسباب بازی و ...

عکس پارک گفتگو 45843



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396 | 14:29 | نویسنده : Kusadasi-tour |

تنگه چاهکوه | Chahkooh Canyon


تنگه چاهکوه یکی ازعجیب ترین جاذبه های ژئوپارک قشم به حساب میاد که در ۷۰ کیلومتری قشم واقع شده، با دیواره هایی به ارتفاع ۱۰۰ متر که باعث شده فضایی ساکت وکم نورو گاها وهم انگیز ایجاد بشه. این آرامش در حین قدم زدن برای ماهایی که توی شهرهای شلوغ و پرترافیک زندگی میکنیم احساس بی نظیریه.

حفره ها و شیارهای این تنگه در اثر آب باران، باد و بارش های سیل آسا و فرسایش خاک ایجاد شدن که اشکال هندسی بسیار زیبایی رو ایجاد کردن. در ابتدای تنگه، چهار چاه دست ساز و کانال هایی برای هدایت آب حفر شده تا اهالی بتونن توی اون منطقه گرم و خشک، دسترسی به آب شیرین داشته باشن که این چاه های باستانی، جلوه ی خیلی بیشتری به این منطقه داده و میزبان خوبی برای گونه های جانوری هم شده. به دلیل اینکه کف این تنگه بعد از هر بارندگی محل جاری شدن آب می شه، مردم محلی برای استفاده از این آب اقدام به حفر چاه در کفش نموده و به همین دلیل نام چاهکوه رو برای این تنگه انتخاب کردن. چاهکوه در ابتدای مسیر عریض و با دیواره های بلند هستش ولی هرچه بیشتر وارد میشیم از عرض اون کاسته میشه و گاها فاصله ی بین دو دیواره به نیم متر هم میرسه، به همین خاطر برای دسترسی به بعضی جاهاش باید یه سری مهارت های سنگ نوردی داشته باشید. طبقه ها و لایه های چاه کوه در ظاهر مقاوم هستند اما به دلیل فرسایش زیاد کاملا فرسوده و توخالی هستند، برای همین در هنگام راه رفتن روی شیارهای بزرگ باید خیلی احتیاط کنید. این تنگه در یک لایه ماسه سنگی ایجاد شده و به دلیل وجود میان لایه های مارن، سیلت و آهک و فرسایش انحلالی آنها حفره ها، درزها و بریدگی های بسیار زیبایی در این دره ایجاد شده که چشم هر بیننده ای رو خیره می کنه. این تنگه در حقیقت از دو دره عمود برهم تشکیل شده که یکی از آن ها یه گسله که به وسیله فرسایش توسط آب های جاری به اشکال متنوع و زیبایی تبدیل شده و همین طور به مکانی زیبا برای عکاسی و ثبت خاطرات. تنگه چاهکوه یکی از جاذبه های ژئوپارک قشم است و تاکنون اقدام هایی در حد تایید سازمان یونسکو در این تنگه انجام شده است.یک نمونه:جاده به طول ۴ کیلومتر شناخته شدن ژئوپارک قشم را به عنوان یکی از ژئوپارک های مهم و توریستی دنیا نیازمند نگاه ملی است قابل ذکر است که درآمد کشور چین از ۸ ژئوپارک خود که به ثبت جهانی رسیده، چندین برابر درآمد نفتی ایران است؛ به یقین برای رسیدن چنین وضعی باید تمام ارگان های مانند محیط زیست، وزارت علوم، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان زمین شناسی، و غیره به کمک منطقه آزاد قشم در جهت معرفی آن کوشا باشند.

عکس تنگه چاهکوه 79621



تاريخ : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | 18:25 | نویسنده : Kusadasi-tour |
عکس آبشار هفت چشمه 17789
آبشار هفت چشمه یکی از آبشارهای استان البرزه که در کیلومتر ۱۷ جاده کرج- چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده.ارتفاع آبشار هفت چشمه در حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از آبشارهای بزرگ کشور محسوب می شود.مسیر دسترسی به این آبشار از میان سنگ ها و صخره ها عبور می کند و همین امر بازدید از آبشار را در فصول بارندگی با مشکل مواجه می سازد. در این مسیر آبشارهای کوچکی وجود دارند که ارتفاع آن ها به ۵ متر می رسد و با نام «هفت چشمه» خوانده می شوند.بهترین فصل برای سفر به این آبشار فصل تابستان است. چراکه مسیر کوهستانی و گاها صعب العبور شما را با موانعی مواجه خواهد کرد. اما با در دست داشتن تجهیزات سفر می توانید به راحتی به آبشار رسیده و از فضای فوق العاده ی آن دیدن کنید. در طول مسیر آبشار می توانید از غارهای طبیعی فوق العاده ای که در ناحیه وجود دارد دیدن کنید. اگر چه تنها نمایی از این غارها را مشاهده می کنید و می توانید سوژه ای عالی برای عکاسی در دست داشته باشید. وجود پوشش گیاهی فوق العاده در طول مسیر از دیگر جذابیت هایی است که در طول تورطبیعت گردی خود با آن مواجه خواهید شد. به خاطر داشته باشید که سفر به این ناحیه تنها در صورت همراه شدن با توریک روزه و یا تورطبیعت گردی به شما توصیه می شود. چراکه ممکن است با مشکلاتی در طول تورمسافرتی مواجه شوید که رفع آنها به تنهایی برای شما مقدور نباشد. این آبشار فوق العاده و همچنین آبشارهای هم جوار که ارتفاعی کمتر دارند محدوده ای فوق العاده زیبا را به وجود آورده اند به خصوص در فصل 
تابستان با طبیعتی منحصر به فرد در منطقه روبه رو می شوید و می توانید لذتی صد چندان از تورمسافرتی خود ببرید.
 
آبشار هفت چشمه

 



تاريخ : سه شنبه 21 شهريور 1396 | 16:50 | نویسنده : Kusadasi-tour |

عکس موزه قاجار 36138

موزه قاجار (خانه امیرنظام)

از دوره قاجار بناهای قشنگی در تبریز به یادگار مونده که خونه امیرنظام یکی از این بناهاست. این خونه در محله ششگلان که یکی از محله های قدیمی تبریزه، قرار داره. در دوره قاجار عمارتهای فوق العاده ای در این محله ساخته شده بود که خانه امیرنظام گروسی یکی از باارزش ترین بازمانده این خانه هاست، که هنوز هم خیلی قشنگ و با عظمته. این عمارت که امروز تبدیل به موزه قاجار شده، در زمان پیشکاری امیر نظام گروسی و در دوره ناصرالدین شاه، توسط امیر نظام گروسی ساخته شد. ساختمان موزه قاجار دو طبقه داره که در طبقه اول تالار سکّه ، تالار بافته ، تالار چینی ، تالار آبگینه ، تالار موسیقی، تالار خاتم و تالار فلزات؛ و در طبقه دوم تالار سنگ ، تالار اسلحه ، تالار رجال و فرامین ، تالار معماری و شهرسازی، وجود دارد.



تاريخ : شنبه 18 شهريور 1396 | 13:57 | نویسنده : Kusadasi-tour |
آبشار دودوزن خرمکش
 
آبشار دودوزن در فاصله ۲۴ کیلومتری از شفت و در منطقه خرم کش شفت قرار دارد. این آبشار، درون جنگل بوده و از زیباترین آبشارهای گیلان محسوب می شود. 
این منطقه که در ناحیه کوهستانی سیاهمزکی قرار دارد . دارای پوشش جنگلی انبوه، چشمه های آب، رودخانه پر آب و خروشان، هوای خنک در بهار وتابستان است . 
روستاهای این مسیر نیز آباد و پر رونق بودند در خرم و خرم کش مغازه های زیادی وجود دارد . چند باب کبابی محلی، قهوه خانه، فروشگاه مواد غذایی و میوه، فروشگاههای محصولات دامی به خصوص پنیر و عسل، مسجد بزرگ و پر رونق و روستایی پرجمعیت دارد. در ایام تعطیل و آخر هفته این محور مملو از جمعیت می شود.
عکس آبشار دودوزن خرمکش 94780


تاريخ : چهار شنبه 15 شهريور 1396 | 19:14 | نویسنده : Kusadasi-tour |

باغ موزه قصر (زندان قصر)

چند سالی می شود که دیگر مکانی به اسم زندان قصر وجود ندارد . این زندان به همت شهرداری تهران به مجموعه تفریحی و فرهنگی تبدیل شده است. اهالی منطقه در روزهای سال اوقات فراغت شان را در این مجموعه می گذرانند. از امکانات این مجموعه می توان به فرهنگسرا،آمفی تئاتر،فضای سبزو ...اشاره کرد.

 عکس باغ موزه قصر 64874


برچسب‌ها: باغ موزه قصر (زندان قصر)

تاريخ : دو شنبه 13 شهريور 1396 | 20:30 | نویسنده : Kusadasi-tour |

سبلان جلوه ای ای زیبا از طبیعت کم نظیر ایرانه که سنگها و صخره هایش هم با انسان حرف می زنه. سنگ عقاب سبلان صخره ای شبیه به عقابه که پاسبان راهی است که به قله مقدس سبلان ختم می شه "عقاب سنگی" (قارتال داشی) درنزدیکی جان پناه غرب، به شکل عقابی ست که نشسته و سر را به جانب شرق چرخانده.

عکس قارتال داشی 65415



تاريخ : یک شنبه 12 شهريور 1396 | 21:39 | نویسنده : Kusadasi-tour |

هجیج که به معنای دره سر سبز و عمیقه، یه روستای پلکانی با معماری خیلی جالبه و از پرجاذبه ترین نقاط استان کرمانشاه و از مناطق دیدنی اوراماناتِ که در ۲۵ کیلومتری شهرستان پاوه قرار داره و هر ساله مقصد بسیاری از مسافران داخلی و خارجیه. این روستا تو یه جنگل انبوه قرار گرفته که مسیر پر پیچ و خمش از بین این جنگل و چشمه های خروشانش جذابیتش رو چند برابر کرده.اگرچه بخش هایی از روستا در حال حاضر به دلیل احداث سدی بر روی رودخانه ی سیروان به زیر آب رفته اما همچنان جذابیت های خاص خودش را دارد. این روستا جدای از جذابیت های بصری و زیبایی های طبیعی که در اختیار گردشگران و انواع تورمسافرتی قرار داده به شهرت رسیده است و یکی از فوق العاده ترین مناظر منطقه را دارد. اما نصفی از شهرت هجیج به زیارتگاه معروف آن باز می گردد که به کوسه ی هجیج معروف است و محلی ها اعتقاد خاصی به آن دارند. از دیگر جذابیت های مذهبی این روستا می توان به مسجد اصلی هجیج اشاره کرد. این مسجد با بهره مندی از معماری فوق العاده توانسته یکی ازجذابیت های خاص گردشگری باشد و از جانب مسافرین انواع تورمسافرتی مورد بازدید قرار بگیرد. شهرت هجیج از جهت دیگر به سبک زندگی مردم این روستا نیز مربوط است چراکه این مردم در منطقه به عنوان افرادی مستقل و سخت کوش معروفند و همواره توانسته اند میراث نیاکان خود را زنده نگه دارند و با دامداری، گیوه بافی، باغ داری روزگار سپری کنند. تجهیزات چوبی دست ساز هجیج از معروف ترین ها در منطقه است و محبوبیتی خاص بین گردشگران تورمسافرتی دارد. می توان در قالب تورطبیعت گردی از این روستای زیبا و مرتفع بازدید کرد.

 

روستای هجیج

 

عکس روستای هجیج 18282



تاريخ : سه شنبه 7 شهريور 1396 | 15:50 | نویسنده : Kusadasi-tour |

عکس پارک جنگلی گیسـوم 41365

مسیری زیبا و دیدنی با درختان سر به فلک کشیده که تونل جنگلی فوق العاده ای رو درست کرده. جایی که جنگل و دریا به هم می رسند و سحر طبیعت به اوج خودش می رسه.
محیطی بسیار زیبا که هم می تونی از سرسبزی و طراوت جنگل و پارک جنگلی و آلاچیق ها استفاده کنی هم از ساحل گرم و دریای آبی و قایق سواری اش . 
پیشنهاد می کنم دیدن این پارک فوق العاده رو از دست ندید.

برچسب‌ها: پارک جنگلی گیسـوم (درستکار)

تاريخ : دو شنبه 6 شهريور 1396 | 13:21 | نویسنده : Kusadasi-tour |

عکس پل افسوس ها 164481

پل افسوس ها و یا پل آه یکی از دیدنیهای ونیز ایتالیا پلی است که یک طرف آن دادگستری و طرف دیگر زندان است و زندانیها پس از دادگاهی از طریق این پل روانه زندان می شدند و روی پل افسوس می خوردند. پل افسوس یکی از جاذبه های گردشگری ونیز و دیدنیهای ایتالیاست.
این پل معروف آغاز قرن هفدهم برای اتصال زندان قدیمی به اتاق بازجویی در کاخ دوج ساخته شده. با این حال وجود این پل منظره زیبایی به کانال بخشیده و به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری پل در جهان شناخته شده.


برچسب‌ها: پل افسوس ها (پل آه)

تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1396 | 16:36 | نویسنده : Kusadasi-tour |

دریاچه چورت در شمال شرقی مازندران قرار داره و وسعتی حدود ۲.۵ هکتار داره، این دریاچه به علت زمین لرزه ای در حدود ۷۰ سال پیش و بسته شدن مسیر چشمه ای که در کنار دریاچه قرار داره ایجاد شده. درختان پاییزی که این دریاچه رو محصور کردن زیباییش رو چند برابر کردن. در سفر به این دریاچه بازدیداز چشمه های رسوبی زیبای باداب سورت را فراموش نکنین و مطمئن شین که دوربینتون رو قبل از سفر جا نذارین. دریاچه زیبایی که دریاچه چورت هم نامیده میشه و در نزدیکی روستای چورت، یکی از روستاهای دهستان گرماب بخش چهاردانگه قرار داره. این دریاچه سال۱۳۰۰ خورشیدی بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار داره، بوجود آمده. جالبه بدونین این دریاچه ماهی هم داره و ماهی های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شدن. فقط بهتون ماهیگیری اونم با ریسه کف خواب رو توصیه نمیکنم که بخاطر وجود درخت در کف دریاچه حتما به دردسر می افتین!!!

 


برچسب‌ها: دریاچه چورت (دریاچه میانشه)

تاريخ : یک شنبه 5 شهريور 1396 | 2:14 | نویسنده : Kusadasi-tour |
.: Weblog Themes By Adroom :.